2011. június 13., hétfő

Újrahasznosítás 3 - Parafa

Szeretünk borozgatni – ebből persze kihagyjuk a gyermeket:) Viszont felhalmozódott már igen szép számú parafadugó, amihez már neki is van köze. Parafadugókból gyufák segítségével remek figurákat lehet létrehozni. 
Itt jobbra láthatunk egy majdnem-embert (engem Picasso Fürdőzők című képének alakjaira emlékeztet:) )
aztán kishajót, súlyzót, kalapácsot:











Ja, és a kedvencem a madáretető, ismét egy teljesen eredeti gyermeki ötlet:











Ez némi előkészületeket igényel a szülő részéről: én felvágtam különböző méretű és formájú darabokra a parafadugókat, majd itt-ott lyukakat vájtam bele (olló, hústű, gyufa segítségével), amelyekbe passzol a gyufaszál. Végül a gyufák végéről eltávolítottam a foszforos részt – nagyobb részt használt gyufákból (újrahasznosítás!), amelyek nem égtek nagyon végig.

A parafa darabokat és a kis farudakat (egykor gyufa) a gyermek elé ömlesztettem, és kezdődhet a játék…egyébként temperával festeni is kiválóan lehet ezeket!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése